Hogyan lehetséges rizikóval rendelkező páciensek implantációja?

Gáspár Dental implantológia fémmentes implantátum csontpótlás arcüreg emelés

Gáspár Dental implantáció csontpótlás fogpótlás stabil fogsor

Az egyébként egészséges és megfelelő csontmennyiséggel rendelkező páciensek részére a fogbeültetés rutineljárássá vált. Az implantátumokra épített fogpótlások kiszámítható megoldást jelentenek, rendelkezik a tudományterület ehhez megfelelő mennyiségű és leszűrt tudással. Az emberi átlagéletkor fokozatos növekedésével, a csontokat is érintő betegségek és kóros állapotok gyakoribbá válásával szükség van a csontosodás körülményeinek egyedi kivizsgálatára és az előforduló problémák esetén a páciensek hatékony előkezelésére és műtét előtti előkészítésére. Az egészségükben rizikóval rendelkező páciensek száma egyre növekszik. Napjainkban külön nagy figyelmet kell fordítani az osteoporozisban (csontritkulás), cukorbetegségben, szív-érrendszeri betegségben szenvedő, valamint az idős korosztályba tartozó páciensek gondos kivizsgálására és előkészítésére implantáció előtt.

Találkozunk egyre nagyobb számban rizikóbetegek implantációs igényeivel, melyek a szokásos rutin megoldásokkal, az átlagos fogorvosi rendelőkben nem oldhatóak meg megnyugtatóan. Így a cukorbetegek, az osteoporozisos páciensek, szív- és érrendszeri betegek, kezelés alatt álló daganatos betegek jelentik a nagy kihívást, melyet csak speciálisan felkészült diagnosztikával és komplex műtét előtti felkészítéssel lehetséges megnyugtatóan megoldani az erre felkészült orvosi centrumokban. Ezen esetekben nemcsak az átlagosnál sokkal nagyobb körültekintésre, felkészültségre, sok éves tapasztalatra, speciális eszközökre, anyagokra, különleges tulajdonságú implantátumokra és csontpótló eljárásokra, hanem a kezelés hosszabb időtartamára is fel kell készülni. A rizikós esetek gondos előkészítés után a megfelelő feltételek esetén ma már a legtöbbször megoldhatóak különböző speciális módszerekkel arra felkészült orvosi központokban.

Dr. Gáspár Lajos

All stories by: Dr. Gáspár Lajos