Allergia vizsgálat

40%

A legújabb statisztikák szerint a világ lakosságának 30-40%-a szenved valamilyen allergiától (étel, légúti, vegyszer, fém, bőr, gyógyszer, tartósítószer) és ez a szám napról napra emelkedik! A különböző allergiák okait folyamatosan számtalan módszerrel próbálják kideríteni, de az érintettek tüneti kezelésének legfontosabb momentuma a számára allergizáló tényezők pontos kiderítése.

Gáspár Dental allergia tüsszögés

Mivel sokan nem tulajdonítanak elegendő jelentőséget ennek a betegségnek, már csak akkor tudatosul a probléma, mikor az állapotuk előrehaladott stádiumban van és egyre komolyabb panaszokat okoz.

Éppen ezért fontos tisztában lennünk a következő alapfogalmakkal és tényekkel:

• Mi is az az allergia?
    Az allergia a szervezet fokozott reakciója olyan anyagokra (allergénekre), melyek normális esetben nem okoznának panaszos tüneteket.
  • Mi is az az allergén?
    Allergéneknek nevezzük mindazon anyagokat, melyek a szervezetünkbe jutva allergiás folyamatot indítanak el (Pl.: pollen, szőr, spóra, élelmiszer-alkotók, rovarméreg). Az allergén anyagok közül egyesek belélegezve jutnak szervezetünkbe (pl. pollen, állati szőr), míg mások a táplálkozás során (élelmiszerek egyes összetevői-tej, tojás, szója stb.) és vannak, amik érintkezés útján is válaszreakciót váltanak ki (fémek, latex). Ritkán, esetleg egy rovar csípése is vezethet allergiás reakcióhoz.
  • Mik az allergia leggyakoribb tünetei?
    Az allergia leggyakoribb megnyilvánulásai a tüsszögés, viszketés, kiütések és súlyos esetben hólyagok megjelenése a bőrön, a száj, az arc és a torok hirtelen dagadása, puffadása, nehéz légzés, légszomj, ájulás, eszméletvesztés és  nagyon súlyos esetben az anafilaxiás sokk, elhalálozás.

A fogászati- és fémallergiák is nagyon jelentős szerepet játszanak az allergiás betegségben szenvedők számára. Egyszerűbb esetben egy ékszer, öv vagy piercing is kiválthat enyhébb allergiát, lásd viszketés, bőrpír, de amikor a szánkba kerül egy fogmű vagy fogszabályozó készülék, az hosszútávon az egész testre kiható, súlyosabb problémákat is okozhat. Ráadásul ezek a fémek/anyagok a szájüregben folyamatosan oldódnak, így egy állandó allergénforrásként hatnak a szervezetre..

Igen nagyszámú ember visel évtizedeken át fémeket és más anyagokat a szájában panaszok nélkül. Vannak, akik számára ugyanezen anyagok különböző helyi és általános reakciókat okoznak, folyamatos gyulladásban tartják az egész testet.

Gáspár Dental allergia tünet vizsgálatok

A fémallergia tünetei

A fogászati anyagokkal kapcsolatos allergia/intolerancia nagyon fontos szempont, amennyiben nagyobb fogászati “beruházáson” gondolkodunk, lehet az egy híd (fogpótlás) vagy akár egy fogszabályozó készülék.

A szájban lévő fémek általában sokkal gyakrabban okoznak panaszokat, mint azt gondolnánk. Enyhébb tünetek közé tartozik az ínyduzzanat, pirosság, viszketés, ínyvérzés, illetve a folyamatos gyulladásnak köszönhetően a szervezet teljesen más részén is gyorsan, komoly panaszok jelentkezhetnek ( gyomorfájás, emésztési problémák, láz, rossz közérzet, hajhullás).

Jobb a problémát megelőzni, mint orvosolni!

Érdemes minden nagyobb fogászati munka előtt allergiás vizsgálatot végeztetni!

Az allergiás megbetegedések elterjedése és az egyre specifikusabb igények miatt megfelelően a Gáspár Medical Center elindított egy komplex programot, melynek segítségével rövid idő alatt, egy helyen, számos típusú és fajtájú allergia vizsgálatra, és annak kezelésére kerülhet sor. A széles és szerteágazó szolgáltatási palettánknak köszönhetően az összetett esetek, különböző típusú allergiák háttérvizsgálatait más szakterületen is lehetőség nyílik továbbvizsgálni.

Rendelőnkben elérhető vizsgálati típusok:

• Légúti allergiás jelenségek: szénanátha, nehézlégzés, köhögés, fulladás, alvászavarok, orrdugulás
  • Bőrön jelentkező megbetegedések: kiütések, ekcéma, viszketés, atópiás dermatitis, szemölcsök, fényallergia, festékallergia, seborrhoea, psoriasis, gombásodások, pattanások, gyulladásos kórképek
  • Szájban lévő allergiás jelenségek: szájnyálkahártya gyulladás, ínysorvadás, ínygyulladás, fogágysorvadás, periimplantitis, perioralis dermatitis, nyelvgyulladás
  • Ételallergiák, intoleranciák
  • Gyógyszerallergia